Thursday 21 December 2017

Kami Lebih Suka Ummi yang Seperti Ini

Kawan-kawan kecil Ayah Ummi

Alhamdulillah,
.
.
Terimakasih kawan-kawan kecil Ayah Ummi. Kita akan terus belajar bersama lagi menjadi tim yang lebih kompak ya Nak.
.
.
Terimakasih partner belajar Ayah Ummi, benarlah adanya 'Madrasah pertamamu adalah ibu'. Jika ingin anak berproses menjadi lebih baik maka yang pertama kali harus memperbaiki diri adalah ibunya.
.
.
Masya Allah hari ini benar-benar menyadarkan Ummi betapa beruntung Ummi masih diberi kesempatan bertemu dan belajar bersama ibu-ibu pembelajar disana. Tak ada belajar yang sia-sia Nak dan tak ada kata terlambat untuk belajar.
.
.
Insya Allah Ummi akan terus belajar dan belajar memantaskan diri menjadi pendidik dan pendamping terbaik untuk kalian.
.
.
Mungkin bagi orang lain perasaan Ummi ini agak berlebihan. Tapi bagi Ummi ini adalah evaluasi diri. Betapa kalian menunjukkan pada Ummi, 'Kami lebih suka Ummi yang seperti ini'.
.
.
Maafkan Ummi jika selama ini kurang memahami kalian. Ummi janji nak, Ummi akan terus semangat belajar agar Ummi bisa lebih memahami kalian, Ummi lebih baik dalam menjadi pendamping dan pendidik kalian. Ini dia ternyata memang jurusan sekolah yang terbaik untuk Ummi. Bukankah selama ini Ummi ingin sekolah lagi. Dan ini jawabannya, sekolah di jurusan Ibu Profesional. Sekolah untuk menjadi ibu yang lebih baik lagi untuk kalian.
.
.
Terimakasih kalian telah menunjukkan pada Ummi, bukan lewat kata, justru itu yang sarat makna, "Kami lebih suka Ummi yang seperti ini".

No comments:

Post a Comment